2024학년도 2학기 수강신청 안내
관련근거: 「학칙」제33조 및 「수강신청에 관한 규정」
위 근거에 의하여 2024학년도 2학기 수강 신청 기간을 아래와 같이 안내하오니 학생 여러분께서는 『수강신청에 관한 규정』을 확인하시고 기간 내에 수강 신청을 완료하시기 바랍니다.
수강신청 기간
가. 수강신청 기간: 2024.07.22.(월) 10:00 ~ 2024.07.26.(금) 17:00까지.
나. 수강신청 변경 기간: 2024.08.05.(월) 10:00 ~ 2024.08.07.(수) 17:00까지.
(수강신청 변경 가능자: 폐강 강좌 신청자, 성적우수자, 시간표 중복자, 최소 수강학점 미달자)
다. 재학생 수강신청목록 조회기간: 2024.07.20.(토) ~ 2024.07.21.(일)
4. 수강신청 대상: 2024학년도 2학기 재학생 및 2024학년도 2학기 복학예정학생
5. 수강신청 방법: 온라인 신청 https://wsinfo.wsu.ac.kr) (붙임1 참조)
6. 수강신청 시 주의사항
가. 수강신청 가능 학점 범위: 최소 9학점 ~ 최대 18학점까지(단, 아래 각호에 해당되는 학생은 최소학점 및 최대학점을 달리함).
1) 최소 수강학점 미만 신청가능자: 2024학년도 2학기가 졸업 최종학기에 해당되는 학생
2) 추가 수강신청 가능자: 직전학기 성적(2024학년도 1학기 성적) 평점평균이 4.15이상인자에
한하여 2학점 이내 추가 수강신청 가능(추가 신청은 수강신청 변경기간에 신청 가능)
나. 타전공(부전공, 복수전공, 트랙)과목 수강신청: 자신이 신청한 타전공 또는 트랙 과정의
과목을 이수할 수 있도록 신청해야 함.
다. 기타 유의사항
학점교류 교과목을 수강하는 학생들은 필히 온라인 수강신청 후 학점교류 신청서를 소속학과에서 작성하여야 함.
수강신청 기간 이후에는 추가, 수정, 변경이 불가함.
특히, 특별교육과정, 해외연수, 인턴쉽 이수 등의 사유로는 개강 후 수강 신청 변경 불가함. (해당과정 이수자의 이탈로 인하여 합ㆍ폐강 대상 강좌가 되는 경우 해당 강좌 폐강 또는
합반 처리함.)
※ 특별교육과정을 이수하고자 하는 경우 수강신청 기간 및 수강신청 변경기간 내 신청을
완료하여야 함.
기 이수한 과목을 재수강하는 경우 기 취득학점은 삭제되어 졸업학점에 포함되지 않으므로 졸업요건을 고려하여 신중히 수강신청 해야함.
‘학칙 제33조 제7항’에 근거하여 학생은 부모가 본교의 교원으로 재직하고 있는 경우 부모 강의를 수강하지 않는 것을 원칙으로 함. 단, 교육과정 이수로 인하여 부득이 부모 강의를 수강해야 하는 경우 해당 사실을 신고하여야 함. (학과사무실 문의)
수강 신청 시 과목명, 이수구분, 학점, 강의시간, 강의실 등을 확인 후 신청
정상적으로 수강신청이 이루어지지 않은 과목에 대해서는 성적부여가 불가 함.
(수강한 과목 및 분반이 대학정보시스템 및 전자출석부 등록 여부 확인 요망)
수강 신청 시 강의계획서 및 성적평가 방식(Grade or P/F 등)을 반드시 확인.
우 송 대 학 교
교 무 처
※ 수강신청과 관련하여 궁금하신 사항은 소속학과 또는 개설학과로 문의하시기 바랍니다.
Course Registration Information for the Second Semester of the 2024 Academic Year
Relevant Basis: 「School Regulations」Article 33 and 「Regulations on Course Registration」
In accordance with the above regulations, we hereby announce the course registration period for the second semester of the 2024 academic year. Students are advised to review the 『Regulations on Course Registration』 and complete their course registration within the designated period.
Course Registration Period
- Course Registration Period: Monday, July 22, 2024, 10:00 AM - Friday, July 26, 2024, 5:00 PM
- Course Registration Change Period: Monday, August 5, 2024, 10:00 AM - Wednesday, August 7, 2024, 5:00 PM
- (Eligible for change: students enrolled in cancelled courses, high achievers, timetable conflicts, and those falling short of minimum credit requirements)
- Current Students' Course Registration Review Period: Saturday, July 20, 2024 - Sunday, July 21, 2024
Target for Course Registration
- Current students of the second semester of the 2024 academic year
- Students planning to return in the second semester of the 2024 academic year
Course Registration Method
- Online registration: [https://wsinfo.wsu.ac.kr](https://wsinfo.wsu.ac.kr) (Refer to Attachment 1)
Important Notes for Course Registration
- Credit Range for Course Registration: Minimum 9 credits - Maximum 18 credits
- Exceptions for students who:
1. Can apply for fewer than the minimum credits: Students in their final semester before graduation.
2. Can apply for additional credits: Students with a GPA of 4.15 or higher in the previous semester (first semester of 2024) can apply for up to 2 additional credits during the course registration change period.
- Registration for Other Majors (Minor, Double Major, Track Courses): Ensure to apply for courses from the other major or track you have chosen.
- Other Precautions:
- Students taking credit exchange courses must apply online and submit a credit exchange application form through their department.
- No additional, modified, or changed registrations are allowed after the registration period.
- Particularly, changes cannot be made after the semester starts due to special courses, overseas training, internships, etc. Courses may be cancelled or merged if students leave these programs.
- Special Course Completion: Ensure to apply within the registration or change period.
- Retaking Courses: If retaking a course, previous credits will be deleted and not included in graduation credits. Register carefully considering graduation requirements.
- Parental Teaching Restrictions: According to Article 33, Paragraph 7 of the School Regulations, students should not take courses taught by their parents if they are faculty members. If unavoidable, report the situation. (Contact the department office)
- Verification: Confirm course name, classification, credits, class time, and classroom before registration.
- Grade Assignment: No grades will be given for improperly registered courses. Ensure course registration is reflected in the university system and the electronic attendance book.
- Review Syllabus and Grading Method: Check the syllabus and grading method (Grade or Pass/Fail) before registration.
Wusong University
Academic Affairs Office
For questions regarding course registration, please contact your department or the department offering the course.
Guidance on general education online courses for the second semester of the 2024 academic year will be provided separately.