메인콘텐츠 바로가기

공지사항
  • Home
  • 커뮤니티
  • 공지사항

24년도 1학기 수강신청 안내 첨부파일

작성자 : 학과관리자 | 작성일 : 2024.01.09 | 조회수 : 1,063

 

 

2024학년도 1학기 수강신청 안내

 

관련근거: 학칙 제33수강신청에 관한 규정

위 근거에 의하여 2024학년도 1학기 수강신청기간을 아래와 같이 안내 하오니 학생 여러분께서는 수강신청에 관한 규정을 확인하시고 기간 내에 수강신청을 완료하여 주시기 바랍니다.

수강신청 기간

. 수강신청 기간: 2024.01.15.()09:00 ~ 2024.01.19.()18:00까지.

. 수강신청 변경 기간: 2024.01.29.()09:00 ~ 2024.01.31.()18:00까지.

(수강신청 변경 가능자: 폐강강좌 신청자, 성적우수자, 시간표 중복자, 수강학점 미달자)

. 재학생 수강신청목록 조회기간: 2024.01.12.() ~ 2024.01.14.()

4. 수강신청 대상: 2024학년도 1학기 재학생 및 2024학년도 1학기 복학예정학생

5. 수강신청 방법: 온라인 신청https://wsinfo.wsu.ac.kr)(붙임1 참조)

6. 수강신청 시 주의사항

. 수강신청 가능 학점 범위: 최소 9학점 ~ 최대 18학점까지(, 아래 각호에 해당되는 학생은 최소학점 및 최대학점을 달리 함).

1) 최소 수강학점 미만 신청가능자: 2024학년도 1학기가 졸업 최종학기에 해당되는 자

2) 추가 수강신청 가능자: 직전학기 성적(2023학년도 2학기 성적) 평점평균이 4.15이상인자에 한해 2학점 이내 추가수강신청 가능(추가 신청은 수강신청 변경기간에 신청 가능)

. 타전공(부전공,복수전공,트랙)과목 수강신청 지도: 자신이 신청한 타전공 또는 트랙

과정의 과목을 이수 할 수 있도록 지도 요망.

. 기타 유의사항

학점교류 교과목을 수강하는 학생들은 필히 온라인 수강신청 후 학점교류 신청서를 소속학과에서 작성하여야 함.

수강신청 기간 이후에는 추가, 수정, 변경이 불가함.

특히, 특별교육과정, 해외연수, 인턴쉽 이수 등 으로 인한 개강 후 수강신청 변경 불가
(해당과정 이수자의 이탈로 인하여 합ㆍ폐강 대상강좌가 될 경우 부득이 해당강좌 폐강 또는 합반처리함) 특별교육과정 등을 이수하고자 하는 경우 수강신청기간 및 수강신청 변경 기간 내 신청을 완료할 수 있도록 지도바랍니다.

기 이수한 과목을 재수강하는 경우 기 취득학점은 삭제되어 졸업학점에 포함되지 않으므로 졸업요건을 고려하여 신중히 수강함.

학칙 제337에 근거하여 학생은 부모가 본교의 교원으로 재직하고 있는 경우 부모 강의를 수강하지 않는 것을 원칙으로 함. , 7항에도 불구하고 교육과정 이수로 인하여 부득이 부모 강의를 수강한 경우 해당사실을 신고하여야 함.

수강신청시 과목명, 이수구분, 학점, 강의시간, 강의실 등을 확인 후 신청

정상적으로 수강신청이 이루어지지 않은 과목에 대해서는 성적부여가 불가 함.
(수강한 과목 및 분반이 대학정보시스템 및 전자출석부 등록여부 확인 요망)

수강신청 시 강의계획서 및 성적평가 방식(Grade or P/F )을 반드시 확인.

 

우 송 대 학 교

교 무 처

수강신청과 관련하여 궁금하신 사항은 소속학과 또는 개설학과로 문의하시기 바랍니다.



Information on registering for the first semester of 2024


 


Relevant grounds: Article 33 of the School Rules and Regulations on Application for Lecture


Based on the above grounds, the registration period for the first semester of 2024 is as follows, so students should check the Regulations on Course Application and complete the course registration within the period.


Course registration period


 A. Course registration period: 2024.01.15. (Monday) 09:00 to 2024.01.19. (Fri) 18:00.


 B. Course registration change period: 2024.01.29. (Wed) 09:00 to 2024.01.31. (Fri) 18:00.


 (Those who can change course applications: Those who apply for closed classes, those with excellent grades, those who have duplicate timetables, and those who do not have enough credits)


 C. Student enrollment list inquiry period: 2024.01.12 (Friday) to 2024.01.14. (Sunday)


4. Subject to enrollment: Students enrolled in the first semester of 2024 and students scheduled to return to school in the first semester of 2024


5. How to register for the course: Online application https://wsinfo.wsu.ac.kr ) (see Attachment 1)


6. Precautions for course registration


 A. The range of credits available for enrollment: From a minimum of 9 credits to a maximum of 18 credits (however, students falling under each of the following subparagraphs shall have different minimum and maximum credits).


 1) Those who can apply for less than the minimum number of credits taken: Those whose first semester of the 2024 school year falls under the final semester of graduation


 2) Those who can apply for additional classes: Only those with a score average of 4.15 or higher for the previous semester (second semester of 2023) can apply for additional classes within two credits (additional applications can be applied during the course change period)


 B. Guidance for applying for other majors (non-major, double major, track) courses: Other majors or tracks you applied for 


 Please guide me to complete the course course.


 C. Other precautions


Students who take credit exchange courses must complete an application for credit exchange at their department after registering for online courses.


It is not possible to add, modify, or change after the course registration period.


In particular, it is not possible to change course registration after school starts due to special curriculum, overseas training, internship completion, etc

(If a course is to be taken or closed due to the departure of the person who completed the course, the course will inevitably be closed or closed.) → If you want to complete a special curriculum, please inform them to complete the application within the course registration period and the change period of the course registration.


In the case of re-taking a course that has been completed, the previously acquired credit is deleted and is not included in the graduation credit, so take it carefully in consideration of the graduation requirements.


In principle, students shall not take lectures from their parents if their parents are serving as teachers of the school pursuant to Article 33 (7) of the School Rules. Provided, That where a parent lecture is unavoidable due to the completion of the curriculum, the relevant fact shall be reported.


When registering for a course, check the name of the course, classification of completion, credit, lecture time, lecture room, etc. and apply for it


Grades cannot be given to subjects that have not been registered normally.

(Please check the registration of the university information system and electronic attendance department for the subjects and classes taken)


Make sure to check the lecture plan and grade evaluation method (Grade or P/F, etc.) when registering for the course.


 


Usong University School


the office of a school


 


※ If you have any questions about the course registration, please contact your department or opening department.